Tietoa yhdistyksestä

Yhdistys on perustettu 1.11.1973, jolloin nimenä oli Rovaniemen varuskunnan siviilit ry. Vuonna 2004 SAK:n julkisen alan liitot allekirjoittivat aiesopimuksen, jonka pohjalta vuonna 2006 aloitti toimintansa Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL. Tällöin myös yhdistyksen nimi päivitettiin ja siitä tuli Rovaniemen varuskunnan siviilit JHL ry. Vuosien saatossa yhdistyksen jäsenistö on alkanut koostua niin Rovaniemen kuin Sodankylänkin varuskunnan siviilityöntekijöistä, joten vuonna 2019 yhdistys päätti muuttaa nimensä nykyiselleen - Lapin varuskuntien JHL 075 ry.

Yhdistykseen kuuluu yli 100 jäsentä, jotka työskentelevät lapin alueen varuskunnissa erilaisissa siviilitehtävissä.  Jäsenistöön kuuluu mm. varasto-, siivous-, sähkö-, turvallisuus- sekä toimistoalan ammattilaisia.

Yhdistyksen hallitus (2024)

PuheenjohtajaJari Martin
VarapuheenjohtajaHarri Hotelainen
Sihteeri / TiedottajaHanna Korte